الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند. پاندا یکی از الگوریتم های گوگل است. پاندا برای تغییر دادن رتبه سایتها، حذف اسپم ها و سایتهایی که دارای محتوای قدیمی و یا کپی شده می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. دوستانی که در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر تخصص دارند حتما تغییرات چشمگیر رتبه و رنک سایتهای مختلف را مشاهده کرده اند. سایت هایی که تا دیروز در صفحه نخست جستجوی گوگل حضور داشتند، هم اکنون دیگر به چشم نمی خورند! تمام این سیاستها به خاطر ضعف گوگل در جستجو ها بود.


الگوریتم پاندا چیست

پاندا یکی از الگوریتم‌های مفید گوگل است که چند سالی است وظیفه بررسی محتوا را بر عهده دارد. در سال‌های گذشته که این الگوریتم وجود نداشت، نتیجه جستجوها بر اساس یک اصل ساده بود: کدام سایت بیشترین تعداد از آن کلمه را داراست تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کند. این رویکرد اشتباه باعث شده بود که در صفحه اول گوگل مطالب غیرمرتبط یا محتواهایی که از کیفیت پایینی برخوردار بودند ظاهر شوند. کم کم گوگل متوجه این خلا خود شد و الگوریتم پاندا را به میان میدان فرستاد و باعث شد محتوای صفحه اول گوگل موفق‌تر، باکیفیت‌تر و مرتبط‌تر ظاهر شود.

با ورود الگوریتم پاندا دیگر از سایت هایی که کپی برداری میکنند و یا اطلاعات نامربوط در اختیار بازدید کنندگان میگذارند خبری نیست. میتوان اینگونه بیان کرد که، پاندا برای سالم سازی وب سایت ها با مطالب با کیفیت ایجاد شده است.

برخی از نکات کلیدی که باید رعایت شود تا سایت شما ترافیک و رتبه خود را از دست ندهد :

  • صفحات تکراری با کلمات کلیدی یکسان نداشته باشید.
  • لینکهای یکسان در دایرکتوری های وب ندهید.
  • مطالب قدیمی را حذف یا ویرایش کنید و وب سایت خود را بروز نگه دارید.
  • کپی مطالب از سایتهای دیگر ممنوع.
  • مطالب با کیفیت پایین را از سایت خود حذف کنید
  • بنرهای تبلیغاتی بیش از حد در سایت نداشته باشید.
  • در میان مطالب خود تصاویری اضافه نمایید چراکه بازدیدکنندگان نیز برای خواندن مطلب شما وقت بیشتری را درسایت سپری میکنند و پاندا این را دوست دارد.
لطفا جهت مطالعه ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.