همانطور که میدانیم اسباب کشی ممکن است یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین کارها باشد. اما زمانی که بتونیم این کار و به درستی انجام بدهیم یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین کارها خواهد شد . پس به نکات زیر توجه کنید تا بتونید یک اسباب کشی بی دردسر داشته باشید و با نکات مهم اسباب کشی آشنا شوید.


اسباب کشی آسان با رعایت نکات باربری

برای اینکه راحت‌تر وسایل را جمع کنید و همچنین راحت‌تر کارتن‌ها را باز کنید و آن‌ها را سر جای خودشان بگذارید باید نکاتی را که در ادامه می‌گوییم با دقت مدنظر داشته باشید.

جمع کردن وسایل

  • برای جمع کردن وسایل از لوازم غیرضروری شروع کنید. از آنجایی که این وسایل خیلی موردنیاز نیستند، نبودشان شما را با مشکلی مواجه نمی‌کند. اما وسایلی را که به صورت روزمره به آن‌ها نیاز دارید را در آخرین مرحله جمع کنید.
  • سعی کنید وسایل قیمتی و با ارزشتان را چند روز قبل از اسباب کشی به منزل یکی از افراد معتمدتان ببرید تا در حین اسباب کشی مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • سعی کنید جعبه‌ها جای خالی نباشد. تمام فضای کارتن‌ها را با وسایل پر کنید و اگر فضایی بین آن‌ها باقی ماند، آن را با چیزهایی مانند روزنامه، لباس‌ها و… پر کنید. این کار باعث می‌شود که از به هم خوردن وسایل و احتمالا شکستن آن‌ها جلوگیری کنید.

باز کردن کارتن‌ها

  • نکته اول این است که در بدو ورود به خانه جدید، هر کدام از کارتن‌ها را در محل مربوطه قرار دهید. به طور مثال، نباید کارتن حاوی شکستنی‌ها و ظروف را داخل اتاق خواب بگذارید و نباید کارتن حاوی لباس‌ها را داخل اتاق خواب بگذارید.
  • کارتن‌ها را به ترتیب باز کنید و محتویاتش را سر جایش قرار دهید. بهتر است ابتدا از آشپزخانه شروع کنید و بعد وسایل سرویس بهداشتی و اتاق خواب‌ها را بچینید.
  • سعی کنید کارتن‌های خالی را در سریع‌ترین زمان ممکن جمع کنید. این کار از یک طرف باعث می‌شود که اطرافتان مرتب‌تر باشد و با آرامش بیشتری کارها را پی بگیرید و از طرف دیگر از گم شدن وسایل کوچک جلوگیری می‌کند.
  • این نکته طلایی را در اسباب کشی به یاد داشته باشید که ابتدا وسایل بزرگ‌تر را بچینید و سپس سراغ وسایل کوچک‌تر بروید.

منبع : هومینگ