تبلیغات چریکی چیست : اگر بخواهیم یک تعریف و توضیح ساده از بازاریابی چریکی داشته باشیم ، می‌توانیم این طوری بیان کنیم که بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (Guerilla Marketing) یه روش نامتعارف برای تبلیغات هست آنهم زمانی که بودجه‌ تبلیغاتی ما خیلی کم باشد. حالا روش نامتعارف یعنی چی ؟ خب بذارید اول از اسم بازاریابی چریکی شروع کنیم . جنگ های چریکی یا همون پارتیزانی جنگ هایی هستن که قدرت یکی از طرفین دعوا از دیگری خیلی کمتر هست. بنابراین نمیتونه به صورت کلاسیک با طرف مقابلش درگیر بشه. اینجاست که جنگ پارتیزانی معنی پیدا می‌کنه و کمک میکنه با دشمن هایی درگیر بشیم که از ما خیلی قوی تر هستن.

تبلیغات چریکی چیست

تبلیغات چریکی به‌گونه‌ای از تبلیغات گفته می‌شود که ساختار های مرسوم را دستخوش تغییرات می‌کند . نوآورانه بودن و خلق اثری متفاوت ویژگی بارز این نوع‌ تبلیغات است و به‌جرئت می‌توان گفت که نام درستی بر روی این نوع تبلیغات گذاشته‌اند. تبلیغات چریکی همواره به دنبال بیشترین میزان تأثیرگذاری در کنار جلب توجه مصرف کنندگان و مشتریان است. ویژگی بارز و بسیار مهم تبلیغات چریکی این است که مخاطبی که با این‌ تبلیغات روبه‌رو می‌شود حتی اگر به محصول و یا خدمت شما علاقه و نیازی نداشته باشد به قدر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت که یا از طریق تبلیغات‌ دهان به دهان شما را در گوشه و کنار مطرح می‌کند و یا تا زمان بسیار زیادی شما را در ناخودآگاه خود نگاه خواهد داشت تا روزی به شما و کسب و کارتان رجوع کند.

حالا برگردیم به بازاریابی و تبلیغات. زمانی که بودجه‌ تبلیغاتی شما کم باشد یا رقیبای خیلی گردن کلفتی داشته باشید، مسلما نمی‌توانید مستقیما با انها وارد رقابت تبلیغاتی شوید ؛ چون هیچ شانسی برای پیروزی وجود ندارد. لذا برای این جور موقعیت ها از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنیم.

تبلیغات چریکی در و

تبلیغات چریکی به‌گونه‌ای از تبلیغات گفته می‌شود که ساختار های مرسوم را دستخوش تغییرات می‌کند . نوآورانه بودن و خلق اثری متفاوت ویژگی بارز این نوع‌ تبلیغات است و به‌جرئت می‌توان گفت که نام درستی بر روی این نوع تبلیغات گذاشته‌اند. تبلیغات چریکی همواره به دنبال بیشترین میزان تأثیرگذاری در کنار جلب توجه مصرف کنندگان و مشتریان است. ویژگی بارز و بسیار مهم تبلیغات چریکی این است که مخاطبی که با این‌ تبلیغات روبه‌رو می‌شود حتی اگر به محصول و یا خدمت شما علاقه و نیازی نداشته باشد به قدر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت که یا از طریق تبلیغات‌ دهان به دهان شما را در گوشه و کنار مطرح می‌کند و یا تا زمان بسیار زیادی شما را در ناخودآگاه خود نگاه خواهد داشت تا روزی به شما و کسب و کارتان رجوع کند.

حالا برگردیم به بازاریابی و تبلیغات. زمانی که بودجه‌ تبلیغاتی شما کم باشد یا رقیبای خیلی گردن کلفتی داشته باشید، مسلما نمی‌توانید مستقیما با انها وارد رقابت تبلیغاتی شوید ؛ چون هیچ شانسی برای پیروزی وجود ندارد. لذا برای این جور موقعیت ها از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنیم.

تبلیغات چریکی در واقع هنر جلب توجه مشتریان و مصرف کنندگان، فارغ از هرگونه قید و بند های مرسوم در تبلیغات و از طریق شیوه های خلاقانه ، و غیره منتظره است. این نوع تبلیغات معمولا جایی که مخاطب انتظارش را ندارد وارد شده و مخاطب را غاقلگیر می کند. این شیوه تبلیغات با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر، بر خلاف الگوهای تعریف شده و سنتی تبلیغاتی، در تلاش است تا با جذب مخاطبان، در قلب آنان نفوذ کرده و با صرف کمترین هزینه ، بیشترین سود آوری را کسب نماید. بر اساس این تعریف، چنین استراتژی بیش از هر چیز، به ایده های خلاقانه هنری برای حرکت در مسیر ناشناخته ها و نامتعارف ها نیاز دارد . تبلیغات را می توان به عنوان مناسب ترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و رو به رشد در دنیای امروزی معرفی کرد.

دلیل این امر سرعت تأثیر گذاری، انعطاف پذیری و نیاز کم این نوع از تبلیغات به صرف هزینه و سرمایه گذاری است. به بیان ساده، بازاریابی چریکی و تبلیغات چریکی، به مفهوم استفاده اثر بخش از مسائل و امکانات غیر معمول، اما در دسترس است . ما حتی می توانیم از تبلیغات چریکی در بازاریابی اینترنتی نیز استفاده نماییم (تبلیغات گوگل و تبلیغ در شبکه های اجتماعی). برای معرفی بیشتر مزایای این روش تبلیفاتی ما منافع استفاده از این روش را در یک جدول آورده ایم. این جدول اصلی ترین ویژگیهای متمایز کننده تبلیغات چریکی از سایر روش ها و استراتژی های تبلیغاتی را بیان می کند.

اقع هنر جلب توجه مشتریان و مصرف کنندگان، فارغ از هرگونه قید و بند های مرسوم در تبلیغات و از طریق شیوه های خلاقانه ، و غیره منتظره است. این نوع تبلیغات معمولا جایی که مخاطب انتظارش را ندارد وارد شده و مخاطب را غاقلگیر می کند. این شیوه تبلیغات با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر، بر خلاف الگوهای تعریف شده و سنتی تبلیغاتی، در تلاش است تا با جذب مخاطبان، در قلب آنان نفوذ کرده و با صرف کمترین هزینه ، بیشترین سود آوری را کسب نماید. بر اساس این تعریف، چنین استراتژی بیش از هر چیز، به ایده های خلاقانه هنری برای حرکت در مسیر ناشناخته ها و نامتعارف ها نیاز دارد . تبلیغات را می توان به عنوان مناسب ترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و رو به رشد در دنیای امروزی معرفی کرد.

دلیل این امر سرعت تأثیر گذاری، انعطاف پذیری و نیاز کم این نوع از تبلیغات به صرف هزینه و سرمایه گذاری است. به بیان ساده، بازاریابی چریکی و تبلیغات چریکی، به مفهوم استفاده اثر بخش از مسائل و امکانات غیر معمول، اما در دسترس است . برای معرفی بیشتر مزایای این روش تبلیفاتی ما منافع استفاده از این روش را در یک جدول آورده ایم. این جدول اصلی ترین ویژگیهای متمایز کننده تبلیغات چریکی از سایر روش ها و استراتژی های تبلیغاتی را بیان می کند.